Onderscheidend vermogen
Door klanten attent te maken op de ‘Vis van de Maand’ en hen achtergrondinformatie en bereidingsadvies te geven, worden klanten geïnspireerd ook eens wat verder te kijken dan het bekende. Het gratis recept zal de drempel om bijvoorbeeld een keer voor wijting te kiezen nog verder wegnemen. Het recept zelf bereiden en klanten in de winkel al laten proeven, bleek in 2020 een groot succes en werd zeer gewaardeerd door zowel klant als ondernemer. Vis kopen werd zo meer en meer een beleving.
Pos-materiaal vis van de maand 2021
Het materiaal 2021 bestaat uit een maandelijks te wisselen aansprekende displayposter van de betreffende vissoort met 250 bijbehorende gratis weg te geven receptkaarten, digitale afbeeldingen voor op uw schermen en een grote (buiten)poster. Alle materialen zijn qua formaat geschikt voor de displays van dit jaar en hoeven dus niet meer aangeschaft te worden. Mocht u nog niet aangehaakt zijn in 2020 maar dat wel gaan doen in 2021, dan kunt u zowel de display als ‘Vis van de Maand’ – ijsprikkers bestellen in de webshop van het Nederlands Visbureau.
Promotiemateriaal voor op de winkelvloer
Sinds vorig jaar verzorgt het Nederlands visbureau als onderdeel van de collectieve promotieactiviteit ‘Vis van de Maand’ ook het promotiemateriaal voor op de winkelvloer (POS-materiaal). En met succes; het materiaal werd het afgelopen jaar door vele ondernemers positief ontvangen en besteld.
Op dit moment wordt gewerkt aan de ontwikkeling van het materiaal voor 2021, wat op korte termijn (rond half november aanstaande) te bestellen is via de webshop van het Nederlands visbureau. VNV-leden met dit materiaal als abonnement ontvangen het materiaal wederom automatisch en betalen alleen verzendkosten.
Voorproefje van materiaal 2021
De beelden van de twaalf vissoorten zijn vakkundig gefotografeerd, evenals de recepten. De recepten zien er uitnodigend uit, zijn makkelijk te bereiden en geschikt voor thuiskoks. Bekijk hier vast een sneak
preview van het materiaal.
Samen bereiken we meer
In de media, aanbiedingskrantjes, foodblogs, sociale media én bij de visdetaillist wordt het Nederlandse publiek maandelijks geattendeerd op een vissoort, gebaseerd op de ‘Vis van de Maand’- kalender. Elk jaar stelt het Nederlands Visbureau in samenspraak met de vissector deze kalender met zorg vast. Maandelijks wordt een andere soort uitgelicht, rekening houdend met de seizoenen en welke soort extra promotie (en dus een podium) verdient. Door collectief aandacht aan de uitgekozen vissoorten te geven wordt gebruik gemaakt van de kracht van herhaling. Ook de ‘Vis van de Maand’- kalender 2021 wordt qua look & feel gelijkgetrokken met het overige materiaal.
Content social media
In lijn met de ‘Vis van de Maand’ materialen zorgt het Visbureau elke maand voor ‘posts’ op verschillende social media, voornamelijk vanuit de afzender ‘visrecepten’. Zo kan de visdetaillist een en ander eenvoudig delen op zijn of haar eigen account.