Hollandse Nieuwe Stijl met Miljuschka
Voor de campagne Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt, heeft het Nederlands Visbureau culinair expert, foodie en haringliefhebster Miljuschka gevraagd vier Hollandse Nieuwe Stijl-recepten te bedenken. Ze zijn allemaal eenvoudig te maken en onweerstaanbaar lekker. De recepten worden gedeeld via Miljuschka haar social mediakanalen en haar website. Het Nederlands Visbureau deelt de recepten met haar volgers op Visrecepten.nl en de gelijknamige social mediakanalen. Daarnaast is een special edition receptenfolder geproduceerd met Hollandse Nieuwe Stijl met Miljuschka recepten. Dit receptenboekje wordt binnenkort onder de visdetaillisten gedistribueerd om mee te geven aan hun klanten.
Voor wie neem jij vandaag een visje mee?
Van de poster als actie ‘Voor wie neem jij vandaag een visje mee?’ die inspeelt op de huidige coronacrisis zijn, samen met de etiketten, inmiddels meer dan vijftienhonderd pakketten verspreid. Na de positieve reacties is deze ook verschenen in tal van kranten, tijdschriften en online. Inmiddels is een tv-commercial vervaardigd, waarin de oproep van de poster als slotpleidooi fungeert. Op dit moment wordt binnen het Visbureau de laatste hand gelegd aan een vervolgactie.
Start haringseizoen
In aanloop naar de start van het nieuwe haringseizoen bereidt het Nederlands Visbureau op dit moment de promotieactiviteiten voor. De traditionele veiling van het eerste vaatje op 11 juni moet plaats maken voor een andere vorm van pr-moment(en). Voor de winkelvloer is inmiddels nieuw POS-materiaal Hollandse Nieuwe (NL en Dld.) beschikbaar opdat de vishandelaar de materialen tijdig kan bestellen en ontvangen.
Schol als vis van de maand
Ter promotie van schol startte het Visbureau eind april al een online actie waarin de vraag #waaromdie stippen? is gesteld. Het antwoord werd geboden met een filmpje op social media (#daaromdiestippen). Ook is content verspreid onder de visspecialisten om te gebruiken of delen op eigen online kanalen. Voor de winkelvloer is de poster met bijbehorende recepten in de serie #visvandemaand verspreid. De hele maand zullen uitingen op voornamelijk social media de revue passeren.