Gepersonaliseerde verpakkingen met de huisstijl en branding van de klant zijn in opkomst. Daarnaast is de aandacht voor duurzaamheid bij verpakkingen in de visbranche onverminderd hoog. Vandaag het tweede deel van deze rondvraag met Manouk Schrier van Van Es Verpakking.
Van Es Verpakking is leverancier van verpakkingen voor schaal- en schelpdieren. Volgens woordvoerder Manouk Schrier onderscheidt het bedrijf uit Yerseke zich door klanten te ontzorgen en verpakkingen op tijd – “just in time” – af te leveren. “Daarnaast hebben we een eigen productielijn ontwikkeld en een designer in huis gehaald. Zo kunnen we klanten snelle levertijden bieden voor het bedrukken van kleinere series verpakkingen op hout, papier, karton en jute. In noodgevallen kunnen we zelfs in twee uur iets realiseren. We zeggen dan ‘ff knallen met zijn allen’ ”, aldus Schrier. Het bedrijf bedrukt mosselpannen met het logo van de klant en is volop bezig met projecten op het gebied van recycling. Schrier: “We zijn bijvoorbeeld aan het kijken naar de mogelijkheden om PP mosselbakken te recyclen met een circulaire toepassing. Een ander project is het produceren van houten oestermanden zonder gebruik van stalen nietjes. Zo willen we blijven ontwikkelen en innoveren.”
Kerstgeschenk
Van Es Verpakking heeft sinds kort ook eigen bedrukte mandjes in het assortiment. “Deze kunnen onder meer worden ingezet als fruitmandje, bierpakketje, maar ook voor speciale feestdagen, zoals een verjaardag of Kerst. Door de aanschaf van onze nieuwe, grotere printers kunnen wij ook dit type producten snel en vakkundig leveren. Tijdens de feestdagen, duidelijk onze drukste periode, verkopen we naast onze bedrukte mandjes ook veel gepersonaliseerde producten als oestermessen, deksels en mosselpannen.” Verder heeft het Zeeuwse bedrijf geïnvesteerd in tampondruk, lasermachines en andere machines om bijvoorbeeld mosselpannen, oestermessen en snijplanken te kunnen voorzien van een bedrukking. “Zo kunnen we nu ook papieren tasjes personaliseren.”
De trends binnen de verpakkingswereld voor vis zijn volgens Schrier overduidelijk: de gepersonaliseerde verpakkingen met de huisstijl en branding van de klant. “Als ondernemer wil je je enthousiasme voor je product overbrengen naar de klant”, verklaart ze. “Zo hebben we bedrukte deksels voor oestermandjes, met op de achterkant informatie over de teelt van oesters. Daarnaast bedrukken wij mosselpannen met het logo van onze klant, voorzien wij oestermessen van een stempeldruk en kunnen we sinds kort ook papieren tasjes personaliseren in full-color.” Andere trends in de verpakkingswereld zijn duurzaamheid en recycling. Schrier: “Voor de visspecialist is het van belang om een goed onderbouwd advies te krijgen. Wij denken hierin mee.”
Dit is het tweede deel van de rondvraag 'Feestverpakkingen het hele jaar door'. Volgende week volgt deel 3. Lees hier deel 1 terug. De complete rondvraag staat in Vismagazine 7-2022. Nog geen abonnee? Neem dan een abonnement op Vismagazine en ontvang negen keer per jaar Vismagazine.
|