Nieuw oesterconcept Makro en Oestercompagnie

2 september 2014

'Puuroesters' is een nieuw oesterconcept van Makro en Oestercompagnie. Met het concept willen beide bedrijven de keuze voor de juiste oester vergemakkelijken en de kennis van klanten over bijvoorbeeld de positieve gezondheidsvoordelen van oesters te vergroten.

Opmars

De oester is in opmars, merken Makro, die de consumptie ervan ziet stijgen en de Oestercompagnie, die oesters serveert op feesten en partijen.

Er valt nog veel te leren. Zo weten weinig mensen dat oesters een hoog zink- en magnesiumgehalte bevatten, rijk zijn aan vitamine B12, B3, D en weinig calorieën bevatten.

Er is een speciale waaier ontwikkeld, die de consument kan helpen een keuze te maken uit verschillende soorten oesters. De oesters staan van zoet naar ziltig afgebeeld en van klein naar groot. Ook geeft de waaier per smaak uitleg hoe deze tot stand is gekomen.

Altijd op de hoogte blijven?