Fish ’n Food in Apeldoorn pakt nieuwe kansen
PREMIUM
Jacob Heijnen: “De hygiënecode is voor ons een tool om te laten zien aan instellingen dat we de hygiëneregels volgen.”
Speel in op wat zich aandient en pak nieuwe kansen. Dat is het motto van Jacob Heijnen van viswinkel Fish ’n Food in Apeldoorn. De invoering van de nieuwe Hygiënecode greep hij aan om de bedrijfsprocessen te digitaliseren. De code heeft voor hem een meerwaarde omdat hij veel instellingen belevert.
Aan de rand van het autoloze winkelgebied van de Gelderse stad Apeldoorn zit Fish ’n Food. Wie er binnenstapt, komt in een kraakheldere zaak terecht. De boogvormige vitrine in het midden van de winkel, vangt meteen je blik. Hierin is een breed scala aan verse vis, maaltijden en visschotels gepresenteerd. Achter de vitrine zie je de medewerkers in de weer. Verder zijn er aan beide zijden van de winkel zitbanken en tafels geplaatst. “Die zijn tijdens de lunch vaak allemaal bezet”, vertelt Jacob Heijnen (61) die samen met zijn vrouw Liesbeth sinds 1991 Fish ’n Food in Apeldoorn runt.