
Pesca, ook wel bekend als Theatre of Fish, is op 18 december gestart met de equity crowdfundingcampagne ‘Equity for Fish’. Voor het eerst in de geschiedenis krijgen investeerders de kans om mede-eigenaar te worden van dit horecamerk. De campagne heeft inmiddels al meer dan 1,4 miljoen euro opgehaald
Uniek concept
Pesca biedt gasten een uniek shared dining experience zonder vaste menu’s. Gasten kiezen zelf hun vis en bijgerechten op de in-house vismarkt, waarna deze vers worden bereid. Het aanbod verandert dagelijks, afhankelijk van levering, seizoensinvloeden en het weer.
Duurzaamheid speelt een belangrijke rol bij Pesca. Naast bewuste keuzes in de keuken ondersteunt de Pesca Foundation projecten die bijdragen aan duurzame visserij, een gezonde visstand en een schonere oceaan.
Het concept lijkt aan te slaan. Met een vestiging in Amsterdam en Rotterdam nemen ze geen genoegen. In de komende maanden openen er nog twee vestigingen. Dit keer over de grens, in Hamburg en Nice.
Investeringsmogelijkheden
Pesca wil het restaurantconcept internationaal uitbreiden en biedt gasten, fans en investeerders de kans om mede-eigenaar te worden via de equity crowdfundingcampagne ‘Equity for Fish’. Mede-oprichter Sven Sallaerts noemt dit een unieke kans: “De campagne biedt een unieke kans om een breed publiek deelgenoot te maken van ons succes en gezamenlijk te groeien. Laten we samen een toekomst creëren waar beleving en duurzame visserij centraal staan.”
De cijfers achter Pesca
Met twee winstgevende vestigingen en een bedrijfswaardering van 13,2 miljoen euro zijn er plannen voor nieuwe locaties in Kopenhagen, Wenen en Frankfurt. De campagne heeft sinds de start op 18 december al meer dan 1,4 miljoen euro opgehaald, goed voor 94 procent van het doelbedrag van 1,5 miljoen euro. Overfinanciering tot 2,5 miljoen euro is mogelijk. De opgehaalde middelen gaat Pesca gebruiken voor de opening van nieuwe vestigingen, werkkapitaal en verdere Europese uitbreiding.
Bekijk voor meer informatie de crowdfunding pagina Equity for Fish.