Tien jaar geleden richtten Bart van Olphen en Harm van Dijk het duurzame vismerk Fish Tales op. Inmiddels richt het bedrijf ook het vizier op de Verenigde Staten. Sinds juni 2023 ligt het merk in de schappen van de Amerikaanse supermarktketen Walmart. Dankzij deze expansie in de Verenigde Staten verdubbelt de omzet van Fish Tales vorig jaar van 15 naar 30 miljoen euro. Over drie jaar moet dit 100 miljoen euro zijn.
Focus op Amerikaanse markt
Om dit bereiken heeft Fish Tales een nieuwe ceo aangetrokken. Sander van Gelder volgt Tjebbe Onnes op. Onnes is sinds Voormalig topman Tjebbe Onnes is sinds 1 maart commercieel directeur voor het duurzame vismerk en is in die hoedanigheid verantwoordelijk voor zowel Europa als Amerika. Zo wil Fish zich sterker gaan richten op de Amerikaanse markt.
Merkontwikkeling
Van Gelder werkte meer dan twintig jaar voor aanbieders van sportkleding zoals Puma en Björn Borg. Met zijn achtergrond brengt hij volgens Fish Tales niet alleen veel kennis mee, maar ook expertise op het op het gebied van merkontwikkeling. Van Gelder is enthousiast over het merk Fish Tales. “Het is echt uniek wat we bij Fish Tales doen. Ik denk dat we soms vergeten dat we echte pioniers zijn als het gaat om het maken van impact en het bevorderen van duurzaamheid in de visserijsector. Ons verhaal is uitzonderlijk, en ik kijk ernaar uit om er meer van te delen met onze consumenten!”, staat er te lezen op Linked In.