Nijssen B.V. heeft sinds 1 februari 2024 een nieuw managementteam. Hiermee wil de specialist op het gebied van koude en klimaattechniek de marktpositie versterken en verder uitbreiden. Dit gebeurt onder andere door de focus te leggen op de sterke marktsegmenten en de zogenaamde ‘life cycle’-aanpak.
De coronacrisis en het overlijden van Cees Nijssen in 2020 leidde tot een vertraging in de ontwikkeling van Nijssen. Daarom is er nieuwe kennis en ervaring uit de markt aangetrokken om de groei van het familiebedrijf een nieuwe impuls te geven. “Door de structuur opnieuw te bepalen hebben we nieuwe voorwaarden gecreëerd voor toekomstige groei”, zegt Frank van der Heijden.
Nieuwe managementteam Nijssen:
- Frank van der Heijden: Managing Director
- Melanie van de Graaf: HR en Facility Manager
- Martin Thelen: Sales Manager
- Quinte Peddie: Service Manager
- Eef Eijskoot: Manager Finance & Control
- Marco Nijssen: Business Development
Succesvol ingevulde sleutelposities:
- Jordi Mol: Senior Sales Engineer
- Parveen Dudock: Service Coordinator
Van der Heijden vertelt dat Nijssen het komende jaar de organisatie nog verder gaat versterken door een aantal sleutelposities verder in te vullen. Ook gaat het bedrijf zich meer richten op kennisdeling en opleiding.
Strategie
Het managementteam gaat een strategie uitrollen waarbij de focus komt te liggen op de marktsegmenten waar Nijssen traditioneel al een sterke positie heeft. Nijssen wil deze positie verder te versterken door technologie, producten en diensten verder toe te spitsen op deze segmenten. Van der Heijden: “Daarnaast blijven wij ons richten op onze belangrijke en regionale klanten. We gaan nog meer voor een integrale ‘life cycle’-aanpak. Dat betekent ontzorging van de klanten over het gehele traject: van installatie tot onderhoud en beheer en vervanging.”
Automatisering en duurzaamheid
Het komende jaar is automatisering ook een belangrijk item voor Nijssen. “Wij staan bekend om onze sterke automatiseringsoplossingen”, zegt Van der Heijden. “Wij gaan investeren in het verbeteren en moderniseren de oplossingen die wij bieden.”
Tot slot gaat Nijssen verder met de energietransitie en verduurzaming. Dit betekent dat het bedrijf een sterkere focus gaat leggen op de toepassing van warmtepompen en energiemanagement. Ook past Nijssen steeds vaker natuurlijke koudemiddelen – koudemiddelen die geen of een lage impact hebben op global warming – toe. “Wij gaan onze klanten helpen om hun energiebesparings- en duurzaamheidsdoelstellingen te verwezenlijken”, besluit Van der Heijden.