Nieuwe publiekscampagne het Vinkje

6 augustus 2013

Het Vinkje, het keurmerk voor gezondere voeding in Nederland, start in de tweede helft van augustus een nieuwe publiekscampagne. Dan is het Vinkje gedurende enkele maanden op televisie te zien als slotonderdeel van meerdere commercials. Het gaat daarbij om spots van producten die het keurmerk op de verpakking dragen. Voor de nieuwe campagne is nauwe samenwerking gezocht met deelnemende bedrijven.

Vertrouwder maken

De bedoeling is om het publiek met deze campagne nog vertrouwder te maken met het Vinkje. Op dit moment is het keurmerk al bekend bij meer dan 90 procent van de Nederlanders. Behalve de aandacht op televisie zijn er ook tal van retailmagazines die het Vinkje in de komende edities belichten. In onder meer C1000 Magazine, Allerhande, Lekker Doen, Hallo Jumbo, Keukentafelgids, Boodschappen en Ditjes & Datjes vindt de consument volop informatie. Via Twitter en Facebook is interactie mogelijk.

Deze maand houdt Stichting Ik Kies Bewust, de organisatie achter het Vinkje, tevens twee publieksacties. Er is een fotowedstrijd en een cocktailevenement in Scheveningen op dinsdag 13 augustus (13.30 -17.30 uur). Samen met televisiekok Pierre Wind maakt het Vinkje mensen bewust van hun drankkeuzes, omdat calorieën in dranken vaak bijdragen aan overgewicht. In frisdrank met het Vinkje zit een kwart minder suiker. Pierre Wind laat zien hoe je heerlijke zomerdrankjes kunt maken die én weinig suiker bevatten én alcoholvrij zijn.

  •  

Altijd op de hoogte blijven?