Vanaf 2025 houdt de Stichting Promotie Noordzeevis uit IJmuiden op te bestaan, maar de promotie van lokale Noordzeevis gaat gewoon door. Stichting Citymarketing Velsen neemt deze activiteiten over. Het belangrijkste doel blijft om vis die in IJmuiden wordt aangevoerd te promoten als vers en gezond streekproduct.
Noordzeevis uit IJmuiden
Tim van Zeben was zes jaar lang voorzitter van de stichting Noordzeevis uit IJmuiden. “Met vijftig ambassadeurs, promotie via social media, nieuwsbrieven, een enthousiaste werkgroep, netwerkbijeenkomsten en onze aanwezigheid op grote evenementen hebben we Noordzeevis op een impactvolle manier op de kaart gezet”, blikt Van Zeben terug. “Het is nu tijd om een andere weg in te slaan en we zijn heel trots dat alle activiteiten in de toekomst gewaarborgd zijn bij de promotiespecialisten van Citymarketing Velsen. Gezien onze jarenlange samenwerking weet Citymarketing Velsen als geen ander hoe Noordzeevis uit IJmuiden gepromoot kan worden. We hebben dan ook alle vertrouwen in deze partij.”
WIl je geen nieuws van Vismagazine meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks het laatste nieuws uit de vissector.
“Toen de vraag kwam of Citymarketing Velsen de promotie van lokale Noordzeevis wilde gaan voortzetten, hoefden we niet lang na te denken”, reageert Citymarketeer Friso Huizinga. “De afgelopen jaren hebben we door het partnership met de stichting al heel nauw samengewerkt en kennen we alle ins en outs. Ook de ambassadeurs kennen ons inmiddels al jaren. Voor hen verandert er dan ook weinig. De promotie van Noordzeevis is belangrijk. De gehele keten in IJmuiden zorgt ervoor dat de consument een topproduct op zijn bord krijgt. Zodra de formaliteiten rond de afwikkeling van Stichting Noordzeevis zijn afgerond, vliegen we vol enthousiasme uit de startblokken.”