Wil je nieuwe recepten, ideeën voor seizoensacties, bijzondere marinades, oftewel iets dat omzetverhogend werkt en (nieuwe) klanten trekt? Bel Epos. “Met name voor de visspecialist hebben we de afgelopen jaren veel extra’s ontwikkeld.”

Het team van Epos – verkopers, marketing, smaakspecialisten – is continu bezig om versspecialisten te ondersteunen. “Het is daarom erg leuk werken bij Epos”, zegt marketing manager Marc Antonioli. “Creativiteit wordt hier altijd gewaardeerd. Iedereen wil de versspecialisten ontzorgen, met hen te kijken wat er nog beter kan, nieuwe recepten en smaken uitproberen. En we zijn extra trots op wat we speciaal voor de visbranche hebben ontwikkeld.”

Proefkeuken

Epos proces band bovenaan (© Epos)

Naast heerlijke producten biedt Epos een variatie aan voorlichting en activiteiten. Marc: “Dat begint bij inkoop en productontwikkeling. We besteden veel tijd en aandacht aan goede ingrediënten, de herkomst en werkomstandigheden. Onze research- en development specialisten (R&D) stellen sauzen en kruidenmixen samen en houden, samen met marketing, trends in de gaten. Zij luisteren ook goed naar de rayonmanagers. Die komen immers bij de visspecialisten, verzorgen demo’s, maken samen recepten en horen wat er speelt. Dat kan per ondernemer verschillen. Die feedback is uiterst belangrijk. Ook de rayonmanagers ontwikkelen en testen recepten in Epos’ proefkeuken, vaak samen met de specialisten van Epos en soms met onze klanten.”

Verder zorgt Epos voor leaflets, publicaties, receptbrochures, artikelen in vakbladen en een uitgebreide site met veel recepten. Je kunt ze letterlijk overnemen of er een eigen twist aan geven, er is echt voor elk wat wils. Marc: “Bovendien werkt Epos onder meer samen met Bieze Deli, Lisimo en Jebo. Niet eerder waren we zo visgericht. Dat visspecialisten zo positief reageren op onze inzet voor hen, is voor ons bijzonder inspirerend.”  

La Fish

Epos proces band bovenaan (© Epos)

Pascalle Veerman was vijf jaar geleden de eerste gespecialiseerde vis-rayonmanager. Sindsdien is er enorm veel gebeurd, lacht ze. “Ik heb zoveel enthousiaste visspecialisten bezocht en gesproken. En ik had zelf ideeën. Zo is als eerste ons speciale visbakmeel ontwikkeld. Vervolgens kwamen de La Fish marinades met minder zout. Allemaal producten om de smaak en eigenschappen van vis optimaal tot uiting brengen. We krijgen hele goede reacties. Momenteel zijn bijvoorbeeld onze La Fish marinades French garlic, Indian curry en Canadian smoke populair voor de barbecue. Inmiddels weet ik ook heel veel over alle Epos producten en hoe je die perfect voor visgerechten kunt inzetten. En anders­om weten mijn Epos collega’s veel meer over vis. Gelukkig, want we hebben steeds meer klanten in de visbranche en zo kunnen we iedereen blijven bezoeken en bedienen.” 

Epos proces band bovenaan

Uw rayonmanagers

Pascalle is dolblij met de uitbreiding van het ‘vis-team’. “Dankzij m’n collega’s heb ik nu meer tijd voor m’n eigen rayon én kan ik toch af en toe door het land heen bij klanten een paar uurtjes koken.”

  • Maurijn van der Werf (Noord-Nederland)
  • Tom Rikkering (Oost-Nederland)
  • Patrick Gronert (Brabant en Limburg)    
  • Martin Hoogvliet (Zeeland en België)    
  • Melany Jansen (Midden-Nederland)    
  • Pascalle Veerman (West-Nederland)     

Epos logo klein

Epos Specerijen
Galvanistraat 20
3861 NJ Nijkerk
+31(0) 33 24 77190
www.epos-specerijen.nl

Altijd op de hoogte blijven?