De redactie heeft vol enthousiasme de winter­editie van Visculinair samengesteld. Ook dit jaar staat deze uitgave boordevol tips en inspiratie voor een heerlijke feestmaand en een goede start van het nieuwe jaar. We inspireren de consument met originele recepten voor een intiem samenzijn thuis, zoals een viscake met kabeljauw en eetbare cocktails. Daarnaast biedt het magazine ook inspiratie voor de ‘Vis van de Maand’ december: coquille. Mocht u nog geen abonnement op Visculinair hebben en deze uitgave willen bestellen om als attentie aan uw klanten mee te geven? Bestel ­dan tijdig via webshop-­visbureau.nl, want op = op!

Aan- en inhaken met deze blikvanger

Foodtruck Visbureau

Ter ondersteuning van zowel landelijke als plaatselijke promotieacties heeft het Nederlands Visbureau sinds kort een ‘foodtruck’ in de vorm van een ‘frisdankblikje’ ter promotie van Noordzeevis. Grote publieksactiviteiten zijn op dit moment nog niet mogelijk, maar we hopen deze komend jaar te kunnen gebruiken.

Ook voor ondernemers, aangesloten bij het Visbureau, die deze promotie-unit op een eigen locatie – let wel, hij is 3,5 meter hoog! – willen inzetten, is medegebruik mogelijk. De unit is makkelijk te vervoeren, want u haakt ‘m direct aan achter uw auto. De binnenzijde is ingericht als keukentje.
De ‘foodtruck’ leent zich bij uitstek voor promotieactiviteiten en sample-mogelijkheden. Een echte eyecatcher voor uw evenement of proeverij!
Voor meer informatie: info@visbureau.nl

Seafood Expo Global 2021 weer uitgesteld

Holland Paviljoen SEG (© Nederlands Visbureau)

De afgelopen jaren heeft het Nederlands Visbureau een goede reputatie opgebouwd met het Holland Paviljoen op de Seafood Global Expo. April 2021 zou de Fira in Barcelona de nieuwe thuishaven zijn voor de wereldvisbeurs en een mooie kans om met een in het oog springend Holland Paviljoen ‘onze plek te veroveren’ voor hopelijk de komende jaren. Echter, gezien de wereldwijde COVID-19-ontwikkelingen heeft de beursorganisatie besloten de visbeurs uit te stellen tot 7-9 september 2021. Mocht u door deze ontwikkeling toch interesse hebben om in het Holland Paviljoen aan de beurs deel te nemen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten; dan sturen wij u alle informatie.

Receptafette met foodies

Receptafette met foodies

Nederlanders eten in het algemeen te weinig vis, schaal- of schelpdieren. Vooral de jongere generatie – en daarmee zijn zij ook bepalend voor de opvoeding van de jeugd met vis als vast onderdeel van de voeding – blijft meer en meer achter. Een van de bezwaren is de perceptie dat vis duur is. Om de consument te laten zien dat vis bereiden helemaal niet duur, ingewikkeld of tijdrovend hoeft te zijn, hebben wij een select groepje van vijf gerenommeerde foodies uitgedaagd middels een Receptafette een visrecept te maken voor vier personen met een budget van 15 euro waarbij verse vis het hoofdingrediënt is. Vijf weken lang publiceren wij op onze social mediakanalen en website een budget-visrecept van een van de foodies. De foodie daagt vervolgens een andere foodie uit om deze challenge ook aan te gaan. Deze budget-visgerechten zijn makkelijk te delen via onze social mediakanalen. De thema’s voor de volgende Receptafette’s liggen al op de plank.

Miljuschka & haring

Miljushka Haring

Dat haring niet alleen promotie verdient in de periode rond de start van het nieuwe seizoen, behoeft geen betoog. Culinair expert, foodie en bovenal haringliefhebster Miljuschka maakte voor de campagne Hollandse Nieuwe Stijl verschillende ‘haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt’-recepten. Vier van haar favoriete haringrecepten hebben wij gebundeld in de folder ‘Hollandse Nieuwe Stijl met Miljuschka. Voor op de winkelvloer hebben wij een gratis promotiepakket (exclusief verzendkosten) samengesteld bestaande uit: 100 receptenfolders op A5 formaat en 1 A4 balieposter. Juist in de wintermaanden is het van belang om de maatjesharing extra te promoten!  Het gratis promopakket is te bestellen via webshop-visbureau.nl

Altijd op de hoogte blijven?