Het zijn drukke weken voor het Nederlands Visbureau. Seafood Expo Global is nog maar net achter de rug, het seizoen Hollandse Nieuwe gaat bijna van start, en een nieuw televisieprogramma besteedt aandacht aan vis op grill.

Vishandelsbeurs

Visbureau_Seafood Expo Global 2022

Het Nederlands Visbureau ontving veel positieve respons na de wereldvisbeurs Seafood Expo Global (SEG), die eind april plaatsvond. Zowel Nederlandse standhouders als bezoekers meldden zich met grote belangstelling voor de komende editie in Barcelona, die van 25-27 april 2023 plaatsvindt. De positieve beleving zorgt eveneens voor belangstelling tot deelname aan de beurs Fish Bremen van 4 tot en met 6 september a.s. Geïnteresseerde visondernemers kunnen zich op de valreep nog melden bij het Visbureau, van waaruit eveneens een Holland Paviljoen wordt gerealiseerd. Deze beurs heeft groeipotentie voor de Noord-Europese markt, nu de SEG niet langer in Brussel plaatsvindt. De voorbereidingen zijn reeds in volle gang.

Hollandse Nieuwe

Visbureau_haringmeisjes

Nog enkele weken en jawel: de start van het seizoen Hollandse Nieuwe, vangst 2022! Voordat de verkoop van de Hollandse Nieuwe start op woensdag 15 juni, vindt de dag ervoor, dinsdag 14 juni, de Veiling van het eerste vaatje plaats in Scheveningen. Na twee coronajaren zal deze traditie worden voortgezet met hopelijk een volle tribune bieders. Het goede doel St. Ambulance Wens hoopt en rekent op een mooi resultaat (aanmelden kan tot het laatste moment). Een week voorafgaand aan de start bezoekt een groep journalisten op uitnodiging van het Nederlands Visbureau de haringverwerkingsplaats Kalvag in Noorwegen. Tegelijkertijd bezoekt een groep Duitse media het Deense Skagen.

BBQ

Het Nederlands Visbureau startte dit voorjaar een samenwerking met het televisieprogramma ‘Ik BBQ voor jou’. Grillmeester Ralph de Kok zal in een serie van zes afleveringen aan de slag gaan met vis op grill. Het uitzendseizoen start op zaterdag 7 mei 2022, elke zaterdag om 16:30 uur op SBS. Het programma wordt herhaald op zondag- en zaterdagochtend en is 24 uur per dag online terug te kijken via het YouTube kanaal ‘IkBBQvoorjou’.

Makreel

Visbureau_makreel wachtkamer

In de wachtkamers van zorgverleners wordt wekenlang de promotiecampagne ‘Makreel vetgoed’ getoond. Dit betreft het staartje van de campagne die ruim een jaar lang werd uitgevoerd.

Ondertussen

Ondertussen gaan de structurele activiteiten binnen het Nederlands Visbureau door. Naast ons werk als ‘vraagbaak’ is de focus gericht op het beheer van de websites en sociale media, evenals het wekelijks verzenden van digitale nieuwsbrieven. Ook het nieuwe magazine Visculinair, dat vanaf 1 juni wordt verspreid, wordt zorgvuldig samengesteld.

Visbureau_logo

Altijd op de hoogte blijven?